Het smalle pad van de liefde

Het smalle pad van de liefde is een boek van Vonne van der Meer. Vonne van der Meer is één van mijn favoriete schrijfsters. Zij is sowieso de schrijfster van mijn meest  favoriete boek "Ik verbind u door". Maar Vonne van der Meer heeft veel meer goede boeken geschreven zoals de avondboot, laatste seizoen etc.
Ik werd over dit boek getipt door mijn dochter. Zij was het aan het lezen en vond dit ook een boek voor mij.
Het boek telt 219 pagina's. Met een prettig leesbaar lettertype. Het boek gaat over twee bevriende echtparen die de zomervakantie meestal met elkaar delen. Er gebeurt van alles maar dat ga ik natuurlijk niet verklappen. Het boek gaat in ieder geval over liefdesrelaties en ik denk dat als je goed naar de titel kijkt van het boek dat die al aardig wat over de inhoud vertelt. Het leuke aan dit boek vind ik dan weer dat er auctoriale vertelzinnen in zitten. Dit zijn zinnen die tussen het verhaal staan, maar die uit de gedachten van de schrijver zelf zijn geschreven. Bijvoorbeeld: "Dit verhaal had die middag een heel andere wending kunnen nemen, een evenwichtiger verhaal kunnen worden....."
Het boek is echt een aanrader. Ik had dit boek binnen 3 dagen uit, wilde continu doorlezen omdat het verhaal toch iedere keer weer een onverwachte wending kreeg.


Reacties

Populaire posts van deze blog

het blauwe uur

een boek per week

vesten haken voor elk seizoen