ga lekker zelf in je kracht staan

Jullie moesten langer wachten op mijn eerste boekverslag dan gedacht. Ik heb inmiddels wel doorgelezen maar was er nog niet aan toegekomen om een verslag te plaatsen.
Maar nu dan de eerste. Ik heb als eerste boek een boek gekozen van Japke-d. Bouma. Het boek heet "ga lekker zélf in je kracht staan". Het is een boek van 153 pagina's en het gaat over clichés op kantoor. Het boek is verdeeld in allemaal losse hoofdstukjes en ze zijn goed te lezen. Ik heb zelf niet echt op een kantoor gewerkt maar toch komen veel van de clichés mij bekend voor. Aan het einde van ieder hoofdstukje staat een apart stukje tekst met hoe het dan wel moet volgens Japke-d. 
Ook is er nog een hoofdstuk over de ergste inspirational quotes op kantoor.
Het boek is erg leuk geschreven. Ik denk dat iedereen wel één of meerdere hoofdstukken herkent, je hoeft er namelijk niet voor op een kantoor te werken. Veel clichés komen ook in het alledaagse leven voor.
Het boek houdt ons op een grappige manier een spiegel voor.
Een echte aanrader, zeker omdat je snel een hoofdstukje gelezen hebt en het boek dus gewoon tussen de bedrijven door kunt lezen.
Japke-d Bouma heeft nog twee andere boeken geschreven. Survivalgids voor de kantoorjungle en Uitrollen is het nieuwe doorpakken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

het blauwe uur

een boek per week

vesten haken voor elk seizoen